10 اصول طراحی وب سایت (بخش چهارم (آخر))
بخش چهارم 10 اصول طراحی وب سایت
7. از فضای سفید نترسید
در واقع ، بیش از حد اهمیت فضای سفید دشوار است. نه تنها به کاهش بار شناختی برای بازدید کنندگان کمک می کند ، بلکه درک اطلاعات ارائه شده روی صفحه را نیز ممکن می کند. هنگامی که بازدید کننده جدید به یک طرح طراحی نزدیک می شود ، اولین کاری که او سعی می کند انجام دهد اسکن صفحه و تقسیم منطقه محتوا به بخش های قابل هضم اطلاعات است.
خواندن ، اسکن ، تجزیه و تحلیل و کار با آنها پیچیده تر است. اگر بین جدا کردن دو بخش طراحی توسط یک خط مرئی یا توسط برخی از فضای سفید انتخابی دارید ، معمولاً بهتر است از محلول فضای سفید استفاده کنید. ساختارهای سلسله مراتبی پیچیدگی را کاهش می دهند (قانون سیمون): هرچه بهتر بتوانید حس سلسله مراتب بصری را به کاربران ارائه دهید ، درک مطالب شما آسان تر خواهد بود.
فضای سفید خوب است. Cameron.io از فضای سفید به عنوان یک عنصر اصلی طراحی استفاده می کند. نتیجه یک طرح به خوبی قابل اسکن است که به محتوا یک موقعیت غالب و شایسته را می دهد.
8. ارتباط مستقیمی با "زبان قابل مشاهده"
هارون مارکوس در مقالات خود در مورد ارتباط تصویری مؤثر ، سه اصل اساسی را در استفاده از به اصطلاح "زبان مرئی" دخیل می کند - مطالبی که کاربران از روی صفحه می بینند.
· سازماندهی : ساختار مفهومی روشن و مداوم را در اختیار کاربر قرار دهید. قوام ، چیدمان صفحه ، روابط و پیمایش از مفاهیم مهم سازمان است. همان عرف و قوانین باید برای همه عناصر اعمال شود.
· اقتصادی سازی : بیشترین کار را با کمترین میزان نکات و عناصر بصری انجام دهید. چهار نکته مهم که باید مورد توجه قرار گیرد: سادگی ، وضوح ، تمایز و تأکید. سادگی فقط عناصری را شامل می شود که برای ارتباطات از همه مهمتر هستند. وضوح : همه مؤلفه ها باید طوری طراحی شوند که معنای آنها مبهم نباشد. تمایز : خصوصیات مهم عناصر لازم باید از یکدیگر قابل تفکیک باشد. تأکید : مهمترین عناصر را باید به راحتی درک کرد.
· ارتباط : ارائه را با قابلیت های کاربر مطابقت دهید. رابط کاربری برای برقراری ارتباط موفق ، باید خوانایی ، خوانایی ، تایپوگرافی ، نمادگرایی ، نمایش چندگانه و رنگ یا بافت را به تعادل برساند. حداکثر استفاده کنید 3 تایپ در حداکثر اندازه 3 نقطه - حداکثر 18 کلمه یا 50-80 نویسه در هر خط متن.
9. همایش ها دوستان ما هستند
طراحی متعارف عناصر سایت منجر به یک وب سایت خسته کننده نمی شود. در حقیقت ، قراردادها بسیار مفید هستند زیرا آنها منحنی یادگیری را کاهش می دهند ، نیاز به درک نحوه کار. به عنوان مثال ، اگر تمام وب سایت ها نمایش تصویری مختلفی از فیدهای RSS داشته باشند ، کابوس قابل استفاده خواهد بود. تفاوت آن با زندگی معمولی ما تفاوت چندانی ندارد و ما تمایل داریم به اصول اساسی نحوه سازماندهی داده ها (پوشه ها) یا خرید (قرار دادن محصولات) عادت کنیم.
با کنوانسیون می توانید اعتماد به نفس ، اعتماد ، قابلیت اطمینان کاربران را بدست آورید و اعتبار خود را اثبات کنید. انتظارات کاربران را دنبال کنید - آنچه را که از ناوبری سایت ، ساختار متن ، مکان جستجو و غیره انتظار دارید را درک کنید.
یک نمونه بارز از جلسات قابلیت استفاده ترجمه این صفحه به زبان ژاپنی است (با فرض اینکه کاربران وب شما ژاپنی را بلد نیستند ، به عنوان مثال با Babelfish) و آزمایش کنندگان قابلیت استفاده خود را برای انجام یک کار برای پیدا کردن چیزی در صفحه زبان مختلف فراهم کنید. اگر قراردادها به خوبی اعمال شوند ، کاربران حتی اگر نتوانند کلمه ای از آن را درک کنند ، می توانند به یک هدف نه چندان خاص برسند.
استیو کروگ پیشنهاد می کند که بهتر است نوآوری را فقط در مواقعی بدانید که فکر می کنید ایده بهتری دارید ، اما در صورت عدم استفاده از کنوانسیون ها از مزایای آن استفاده کنید.
10. زود تست کنید ، اغلب تست کنید
این اصطلاح اصطلاح TETO باید برای هر پروژه طراحی وب اعمال شود زیرا تست های قابلیت استفاده اغلب بینش اساسی در مورد مشکلات و موضوعات مهم مربوط به یک طرح مشخص ارائه می دهد.
تست نه دیر ، نه خیلی کم و نه به دلایل اشتباه. در مورد دوم لازم است بدانیم که بیشتر تصمیمات طراحی محلی هستند. این بدان معناست که شما نمی توانید به طور جهانی پاسخ دهید که آیا برخی از طرح ها بهتر از طرح دیگر هستند زیرا باید آن را از یک دیدگاه بسیار خاص (با توجه به الزامات ، ذینفعان ، بودجه و غیره) آنالیز کنید.
چند نکته مهم که باید در خاطر داشته باشید:
· طبق گفته استیو کروگ ، آزمایش یک کاربر 100? بهتر از آزمایش هیچ و آزمایش یک کاربر در ابتدای کار بهتر از تست 50 در پایان است. با توجه به قانون اول Boehm ، خطاها در طی الزامات و فعالیتهای طراحی بیشترین تعداد را دارند و دیرتر حذف می شوند.
· آزمایش یک فرایند تکرار شونده است . این بدان معناست که شما چیزی طراحی می کنید ، آن را تست می کنید ، آن را اصلاح کرده و دوباره تست می کنید. ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که در دور اول یافت نشد زیرا کاربران با مشکلات دیگر مسدود شده بودند.
· آزمایش های قابلیت استفاده همیشه نتایج مفیدی را به وجود می آورد . در هر دو صورت به مشکلات شما اشاره خواهد شد یا به عدم وجود نقص عمده در طراحی اشاره می شود که در هر دو مورد بینش مفیدی برای پروژه شماست.
· مطابق قانون وینبرگ ، یک توسعه دهنده برای آزمایش کد خود از این برنامه ناخواسته است . این امر برای طراحان نیز مناسب است. بعد از اینکه چند هفته در سایت کار کردید ، دیگر نمی توانید آن را از منظر تازه مشاهده کنید. شما می دانید که چگونه ساخته شده است و بنابراین دقیقا می دانید که چگونه کار می کند - شما آزمایش کنندگان مستقل از خرد را دارید و بازدید کنندگان سایت شما نخواهند داشت.
خط پایان: اگر یک سایت عالی می خواهید ، باید آزمایش کنید