سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش افزایش سرعت سایت های وردپرسی

در حال حاضر سرعت لود بالای سایت به یکی از  فاکتورهای تاثیرگذار گوگل برای رتبه‌بندی و نمایش سایت در رتبه‌های بالاتر نتایج جستجو تبدیل شده است. به همین دلیل بیشتر مدیران کسب وکارها به دنبال افزایش سرعت سایت خود هستند. در واقع سایت‌هایی که سرعت بالایی دارند و کاربران زمان کمتری را برای لود صفحات منتظر می‌مانند، در رتبه‌های بالاتر نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند. اما به نظر شما چه عواملی به افزایش سرعت سایت وردپرسی کمک می‌کند؟ اگر به دنبال بهترین روش‌های افزایش سرعت سایت وردپرسی هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. ما در اینجا به بهترین روش‌های افزایش لود سایت خواهیم پرداخت.

افزایش سرعت سایت وردپرسی

در زیر به معرفی روش‌های افزایش سرعت سایت وردپرسی پرداخته شده است .

 

از هاست مناسب استفاده کنید

انتخاب هاست مناسب با هدف و نیاز فعالیت‌تان، اولین و مهم‌ترین عامل برای بهبود سرعت سایت است. به همین دلیل باید از کیفیت خدمات ارائه دهنده سرویس مطمئن باشید. برای مثال هاست وردپرس را همانند یک آپارتمان در نظر بگیرید که اشتراک آب، برق و گاز همه طبقات مشترک است. از آنجایی‌که منابع در هاست‌های اشتراکی میان تمامی مستاجران آن هاست تقسیم می‌شود، اگر یکی از مستاجران دارای ترافیک بالا (مصرف بیش از حد آب، برق یا گاز) باشد، قطعا بر کیفیت و عملکرد تمامی مشترکان تاثیر خواهد گذاشت.

بنابراین اگر شما صاحب یک سایت وردپرسی رو روبه رشدی هستید و نیاز به منابع مصرفی بیشتری دارید، می‌توانید به جای استفاده از هاست‌های معمولی، با خرید هاست پرسرعت مخصوص وردپرس، سرعت بهتری را تجربه کنید. البته در صورتی‌که مسئله مالی برای شما اولویت ندارد، بهتر است  طراحی صفحه اول سایت  از سرورهای اختصاصی و یا مجازی استفاده کنید تا با در اختیار گرفتن منابع قوی‌تر و اختصاصی دیگر نگران افزایش ترافیک سایت‌تان نباشید.

 

انتخاب قالب مناسب برای افزایش سایت وردپرسی

همه ما به دنبال قالبی زیبا و جذاب برای وب سایتمان هستیم و به همین دلیل ممکن است سراغ قالب‌هایی برویم که زرق و برق بیشتری دارند اما غافل از اینکه بهترین قالب، قالبی است که بهترین سرعت را داشته باشد. در واقع هریک از المان‌ها و عناصر قالب، بر سرعت سایت وردپرسی تاثیر بسزایی دارد. پس بایستی یک قالب مناسب با نیازتان انتخاب کنید. فراموش نکنید بهترین قالب برای شما باید دو ویژگی داشته باشد:

 

قالبی که تنها ویژگی و امکانات مورد نیازشما را تامین می‌کند نه بیشتر

قالبی که در صورت داشتن ویژگی‌های بیشتر، امکان غیرفعال سازی ویژگی‌هایی را که به آن نیاز نداریم، داشته باشد.

 

بهینه سازی تصاویر را فراموش نکنید!

معمولا همه ما به خواندن مطالبی که در آن از تصاویر رنگی و جذاب استفاده شده است، تمایل و رغبت بیشتری داریم. به همین خاطر به کار بردن تصاویر رنگی و جذاب در وب سایت، تاثیر مثبتی بر جذب مخاطب دارد. با این وجود، اگر تصاویر بهینه‌سازی نشده باشند، آسیب مهمی را به وب سایت وارد می‌کنند. به همین خاطر حجم بالای تصاویر در بسیاری از سایت‌های نوپا، عامل مهم کاهش سرعت سایت وردپرسی است.  بنابراین قبل از بارگذاری تصاویر، باید به کمک نرم افزار و یا سایت‌های فشرده سازی تصاویر از حجم آن‌ها بکاهید تا عمل بهینه سازی تصاویر انجام شود.

 

با CDN سرعت سایت خود را افزایش دهید!

همانطور که می‌دانید فاصله میان محل‌های سرور یک سایت با محل کاربر بر سرعت سایت تاثیر مستقیم می‌گذارد. در واقع کاربران از اقصی نقاط مختلف جهان به یک سایت متصل می‌شوند و طبیعتا سرعت بارگیری صفحات با توجه به میزان فاصله هر کاربر با محل سرور، متفاوت خواهد بود. حال به کمک استفاده از شبکه توزیع محتوا یا CDN، کاربران در هرزمانی که از وب سایت بازدید می‌کنند، فایل‌ها را از نزدیک‌ترین سرور دریافت کرده و در نتیجه سرعت بیشتری را تجربه خواهند کرد. پس شبکه توزیع محتوا یک راه حل مهم برای افزایش سرعت سایت است ک بخش زیادی از فشار را از روی هاست برداشته و بخشی از منابع سخت افزاری را آزاد می‌کند. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین خدمات شرکت‌های هاستینگ ارائه سرویس CDN به مشتری‌ها می‌باشد.

 

بهینه سازی کد نویسی سایت

در ساختار صفحات یک وب سایت، از کدهای مختلف HTML ، CSS، جاوا اسکریپت و غیره استفاده می‌شود. بنابراین بهینه سازی این کدها در بهبود افزایش سرعت سایت تاثیر زیادی دارد چراکه بخش اعظمی از صفحات سایت را تشکیل می‌دهند. برای بهینه سازی این کدها بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید و یا از افزونه‌های وردپرسی برای کاهش حجم کدهای HTML ، CSS استفاده کنید.

 

Lazy Loading را فعال کنید

یکی دیگر از راه حل‌های کاربردی برای افزایش سرعت سایت وردپرسی، فعال سازی Lazy Loading است.

 

Lazy Loading این امکان را برای کاربران به وجود می‌آورد که به محض ورود به یک صفحه، طراحی سایت های وردپرسی در تبریز  تنها تصاویر معلوم روی صفحه را دانلود کرده و به مرور هر چه به سمت پایین اسکرول کند، تصاویر به ترتیب دانلود می‌شوند. بنابراین سرعت لود صفحه به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند چراکه تصاویر تا زمانی‌که در صفحه کاربر معلوم نباشد، دانلود نمی‌شوند.

 

فایل‌های چندرسانه ای را به طور مستقیم روی هاست بارگذاری نکنید

با اینکه می‌توان فایل‌های چندرسانه‌ای را به طور مستقیم روی هاست آپلود کرد، اما این کار فشار زیادی را به هاست وارد می‌کند. بنابراین سرعت لود صفحات سایت را کاهش داده و باعث نارضایتی کاربران می‌شود. همچنین علاوه بر کاهش سرعت سایت، میزان پهنای باند بیشتری را مصرف کرده و در صورت اتمام باید هزینه اضافی پرداخت کنید. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است فایل‌های چندرسانه‌ای خود را در سایت‌هایی مانند یوتیوب و یا آپارات بارگذاری کرده و سپس لینک آن را در سایت قرار دهید.

 

افزونه کش وردپرس

استفاده از یک افزونه کش در سایت‌های وردپرسی می‌تواند سرعت سایت شما را به حد چشمگیری افزایش دهد. این افزونه‌ها یک نسخه از بخش‌های ایستای سایت‌تان مثل کدهای HTML در هاست شما ذخیره می‌کند. بدین صورت با هر بار ورود کاربر نیازی به بارگذاری مجدد این بخش‌ها نیست چراکه از قبل ذخیره شده‌اند و همان حافظه ذخیره شده به کاربر نمایش داده می‌شود.

 

بنابراین زمان بارگذاری محتوای سایت به شدت کاهش پیدا کرده و تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان سایت‌تان می‌توانید رقم بزنید. از طرفی دیگر همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم افزایش سرعت و بهبود تجربه کابری خود عاملی برای بهترشدن رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو است.

 

استفاده از هاست دانلود برای ذخیره فایل‎ها

ذخیره فایل‌های حجیم بر روی هاستی که سایت‌تان بر روی آن راه‌اندازی شده است یکی از عامل‌های مهم در کاهش سرعت سایت است. تهیه هاست دانلود برای ذخیره فایل‌ها می‌تواند یک راه‌حل خوب برای حل این چالش باشد. در هاست دانلود خود می‌توانید فایل‌هایی با حجم بالا مثل ویدیوها، نرم افزارها و … مختلف را ذخیره کرده و در هر قسمت از سایت‌تان که نیاز دارید فراخوانی کنید. بدین شکل دیگر هاست سایت‌تان درگیر نخواهد شد و نیازی به خرید هاست با حجم بالا نخواهید داشت. زیرا معمولا قیمت‌های هاست‌های وردپرسی بر اساس میزان حجمی که در اختیار صاحبان سایت قرار می‌دهند به طور صعودی افزایش پیدا می‌کند.

منبع: سون لرن